Translate

zaterdag 13 april 2013

Granny squares


Het is zo leuk te zien, op veel verschillende blogs, dat er heel veel granny squares worden gehaakt. Vele dames maken zelfs een hele deken. Dat is werkelijk waar een mega klus. Al die vierkantjes haken, al die draadjes afwerken en daarna in elkaar zetten en eventueel een mooie rand erom heen haken. Dat kost enorm veel tijd en vooral veel geduld. Ik neem mijn petje af voor de hakende dames.

Ik ben ook aan het haken geslagen. En kijk hier eens......een bescheiden stapeltje grannies. 





Op de volgende foto zie je het resultaat van mijn granny avontuur.




Het zou een pannenlap, kussenhoesje, bekleding voor een krukje of iets anders kunnen zijn. Maar het is een baby kleedje. Speciaal voor mijn kleine gebreide baby pop. 




Kijk haar eens lekker liggen op het zachte dekentje.




Voor deze baby pop heb ik nog geen naam. Die mogen jullie verzinnen. Ook deze pop was weer erg leuk om te breien. Het is eigenlijk heel spannend om zelf poppen en knuffels te ontwerpen. Want terwijl ik aan het breien ben, zit ik te prakkiseren hoe ik de handjes, voetjes, oortjes en ga zo maar door, moet gaan doen.
Af en toe moet ik eens wat uithalen en opnieuw beginnen. Maar soms pakt het verrassend goed uit wat ik allemaal bedacht heb.




Ik vond het popje toch wat bloot. En ging ik op zoek naar een leuk stofje. Ik heb uiteraard allerlei lapjes in de kast liggen. Maar ik bedacht ineens dat mijn dochter pas geleden en zak vol met oude kleding in de garage had gezet. Ik ging daar eens in snuffelen en vond daar een jurkje waar ik best een klein jurkje van kon maken. Het staat haar geweldig, al zeg ik het zelf. 

Verzinnen jullie een leuke naam voor deze baby pop?




7 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig dekentje heb je gemaakt van Granny Squares!
    Leuke kleurtjes

    Ik ben ook één van de dames die een deken/plaid aan het haken is van Granny Squares en het verveelt nog steeds niet.
    Ik maak natuurlijk ook kleine projectjes tussendoor :-)

    Ik vind jou babypopjes echt super leuk gemaakt, Echt knpa, want dat kan ik weer niet :-)
    Ik zou haar Sterre noemen...

    Veel succes.

    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook een groot deken aan het haken, haakte al 70 granny's, waarvan er 60 al een dekentje vormen!
    Ik zie dat we hetzelfde principe gebruiken...Witte rand!
    Ook je poppen zijn heel lief, ik kan niet breien en zal daar nu ook niet meer aan beginnen, te veel hobby's is ook wat, hé!

    Deze pop verdient de naam "Dolly" wel...
    Groetjes Sofie van 'Fie bakt, haakt en naait!'

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie pop! Mijn dochtertje vond het echt een Lisa!

    Liefs, Evita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als ik het popje zag, dacht ik direct, wat een Dotje. Dus voor mij mag ze Dotje noemen. En die deken; ook heel prachtig.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattig mooi popje alweer Inez, jij blijf onuitputtelijk!!!
    En zo'n leuk dekentje om op te liggen :)
    Een naam: Anke.
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nannie past bij haar. Leuk weer lieverd en kom die deken van mij maar afmaken ik moet er nog 10 doen voor een single en je zou verder mogen gaan tot een double :)
    ManonX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een schattig popje,en mooie granny's.
    Een naam voor je popje Fenna.

    BeantwoordenVerwijderen